close

感謝youtube廣告讓我遇見這首歌

這個女歌手是新人,但我很喜歡她的嗓音和她的樣子

她是那種具古典氣質的娃娃面美女,側面尤其精緻

mv尾段穿透視長裙的鏡頭更是驚豔

而且這首歌也很好聽,mv拍得更是特別且令人感動

鏡頭全程都是黑白色

我看到結局才了解整個故事,起初完全料不到呢

p.s男主角也很帥

我真的很喜歡這首歌,但一直都找不到歌詞的中文翻譯

所以才自己翻譯試試看

但我英文水平不高,翻譯不保證質素.....

如果有錯處,請指正我

歡迎喜歡這首歌的朋友和我交流

 

 

 

 

歌詞:

 

Staring up above at all these stars,

凝視天空上方的所有星星
Look how they're so far.

瞧它們與我相隔多遠
Got a dream on one and maybe even two

向著其中一顆或甚至兩顆星星許下愿望
That I'll find you.

希望我將會找到你
I'm smaller than the trees, smaller than the mountains,

我的存在比大樹和高山渺小
Smaller than the night sky.

亦比夜空渺小
But you and me together, bigger than the paradise.
但當你和我在一起,我們比天堂更重要
Now I know

現在我已經知道
This might sound crazy, maybe it's all wrong

可能這一切聽起來很瘋狂,可能這一切全是錯的
But I'll never let go
但我永遠不會讓你離開我
Oh, if it could lead back to you,

Oh,如果這能引領我返回你的身旁
Then I'll keep walking home,

那我將會繼續走向回家的路
Walking through the storm,

沿途一直穿過暴風雨
Coz I belong to you.

因為我是屬於你的
Lift my feet above the ground,

讓我的雙腳離開地面
Climbing out until you're found,

一直攀登直至找到你
I'll keep walking home,

我將會繼續走向回家的路
Coz I belong to you.

因為我是屬於你的
I belong to you.

我是屬於你的

Like a spinning ball I'm tryna make my way

就像一個正在旋轉的球,我一直嘗試找尋我的路向
Back through the night.

黑夜倒流
Oh, I feel the time ticking but all I can do is try.

Oh,我感覺到時間正在流逝,但我卻只能嘗試找尋我的路向
I got my hands in my pocket looking for a rocket

我的雙手均放在大衣的口袋中,我盼望得到一個火箭
Funny how I'm dreaming tonight.

我今晚的幻想十分可笑
Oh, I feel the time ticking tick-tock,

Oh,我感覺到時間正在滴答滴答地逐漸流逝
Can't stop it.
我卻無力阻止
Now I know

現在我已經知道
This might sound crazy, maybe it's all wrong

可能這一切聽起來很瘋狂,可能這一切全是錯的
But I'll never let go
但我永遠不會讓你離開我
Oh, if it could lead back to you,

Oh,如果這能引領我返回你的身旁
Then I'll keep walking home,

那我將會繼續走向回家的路
Walking through the storm,

沿途一直穿過暴風雨
Cause I belong to you.

因為我是屬於你的
Lift my feet above the ground,

讓我的雙腳離開地面
Climbing out until you're found,

一直攀登直至找到你
I'll keep walking home,

我將會繼續走向回家的路
Cause I belong to you.

因為我是屬於你的
I belong to you.
我是屬於你的
Love will lead me back

愛將會引領我返回你身旁

Someday I just know that

我知道在某一天
Love will lead me back into your arms

愛將會引領我返回你的臂彎之中
Right where I belong

正正是我屬於的地方

Someday I just know that

我知道在某一天
I'll be coming home
我將會回到我們的家
Oh, if it could lead back to you,

Oh,如果這能引領我返回你的身旁
Then I'll keep walking home,

那我將會繼續走向回家的路
Walking through the storm,

沿途一直穿過暴風雨
Cause I belong to you.

因為我是屬於你的
Lift my feet above the ground,

讓我的雙腳離開地面
Climbing out until you're found,

一直攀登直至找到你
I'll keep walking home,

我將會繼續走向回家的路
Cause I belong to you.

因為我是屬於你的
I belong to you.

我是屬於你的

 

arrow
arrow

    ¯`•*♡➸Zoe 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()