close

 

 

Little Mix不是我的本命,不過我一直覺得她們挺有實力(重點是還有顏啊~)
因為最近被Sherlock season3虐得太厲害了,所以不敢再聽慘情love song
怕自己淚崩John竟然結婚,Mary還懷孕了,他把好基友Sherlock置於何地啊
e3 Sherlock上飛機那裡我一直哭啊,xx太虐了(走題了親...)
所以這首Move挺適合我,歡快的節奏令我怎樣都哭不出來
其實move這個字有不少解釋,但個人認為歌詞大概是說男女在交往之前的互相刺探,挑逗(???)
就像跳探戈一樣,你踏前,我後退...充滿默契和刺激感的交流
我就按照我的理解翻譯如果大家感覺有什麼不對就留言給我吧

 

 

 

 

 

 

[Jade]
Hey baby
hey!寶貝!
Tell me your name
把你的名字告訴我吧
I gotta fever for you
我將要像發燒一樣瘋狂愛上你
I just can't explain
我就是無法解釋我的愛意
But there's just one problem
但現在有一個小小的問題
I'm a bit old school
我有一點守舊
When it comes to lovin'
當愛情來臨之際
I ain't chasing you
我不會主動追求你
Hate waiting
但亦討厭守株待兔
I'm on a roll
我正勢如破竹
You've got to let yourself go
你必須釋放自我,主動出擊


[Perrie]
Whoa
哇~
You know that I've been waiting for you
你知道我一直在苦苦等待你採取行動
Don't leave me standing all by myself
請不要讓我獨自一人佇立在這裡
Cause I ain't looking at no one else
因為我厭倦孤寂的感覺,並渴望得到你的陪伴


[Jesy]
Hey
hey!
Get your back off the wall
不要再貼著牆壁站立了
Don't you get comfortable
為什麼你看起來這麼不自在呢?
Looking so hot
你是如此的性感
I think that I might fall
我認為我有可能已墜入愛河
Feeling like it's my birthday
我感覺今天就像是我的生日
Like Christmas day came early
仿佛聖誕節提早來臨似的
Just what I want
這就是我所想得到的一切
So when we move
所以當我們後退一步
You move
你亦隨之踏前一步


[All]
Hey
hey!
Get your back off the wall
不要再貼著牆壁站立了
Don't you get comfortable
為什麼你看起來這麼不自在呢?
Looking so hot
你是如此的性感
I think that I might fall
我認為我有可能已墜入愛河
Feeling like it's my birthday
我感覺今天就像是我的生日
Like Christmas day came early
仿佛聖誕節提早來臨似的
Just what I want
這就是我所想得到的一切
So when we move
所以當我們後退一步
You move
你亦隨之踏前一步


[Leigh-Anne]
Oh silly
oh,傻男孩!
Why you afraid
你在害怕什麼呢?
Don't be a big baby
不要那麼幼稚了
Quit playing games
停止把愛情當作遊戲
Put your arms around me
用你的臂彎牢牢抱緊我
You know what to do
你知道下一步應該怎麼做吧?
And we can take it down low
而我們可以變得下流一點(個人認為down low就是類似dirty的意思,就是男女之間的調情吧...)


[Perrie]
Whoa
哇~
You know that I've been waiting for you
你知道我一直在苦苦等待你採取行動
Don't leave me standing all by myself
請不要讓我獨自一人佇立在這裡
Cause I ain't looking at no one else
因為我厭倦孤寂的感覺,並渴望得到你的陪伴
Looking at no one else
眼眸中除了你的倒影,再容不下他人


[All]
Hey
hey!
Get your back off the wall
不要再貼著牆壁站立了
Don't you get comfortable
為什麼你看起來這麼不自在呢?
Looking so hot
你是如此的性感
I think that I might fall
我認為我有可能已墜入愛河
Feeling like it's my birthday 
我感覺今天就像是我的生日
Like Christmas day came early
仿佛聖誕節提早來臨似的
Just what I want
這就是我所想得到的一切
So when we move
所以當我們後退一步
You move
你亦隨之踏前一步


[All]
Get your back off the wall
不要再貼著牆壁站立了
Don't you get comfortable
為什麼你看起來這麼不自在呢?
Looking so hot 
你是如此的性感
I think that I might fall 
我認為我有可能已墜入愛河
Feeling like it's my birthday
我感覺今天就像是我的生日
Like Christmas day came early
仿佛聖誕節提早來臨似的
Just what I want
這就是我所想得到的一切
So when we move
所以當我們後退一步
You move
你亦隨之踏前一步


[Leigh-Anne]
I know that you wanna
我知道你也想得到我
But you can't cause you gotta
但你卻不能如愿,因為你需要
Stay cool in the corner
躲在牆角保持冷靜
When the truth is that you wanna move
既然,事實是你只享受搏奕的樂趣
So move
那就繼續下去吧
I know that you wanna
我知道你也想得到我
But you can't cause you gotta
但你卻不能如愿,因為你需要
Stay cool in the corner
躲在牆角保持冷靜
When the truth is that you wanna move
既然,事實是你只享受搏奕的樂趣
So move
那就繼續下去吧


[Perrie]
Move it baby, whoa
採取行動吧寶貝!哇~
You know that I've been waiting for you
你知道我一直在苦苦等待你採取行動
Don't leave me standing all by myself
請不要讓我獨自一人佇立在這裡
Cause I ain't looking at no one else
因為我厭倦孤寂的感覺,並渴望得到你的陪伴
Looking at no one else
眼眸中除了你的倒影,再容不下他人
Looking at no one else
無法再容下他人的存在


[All]
Hey! Hey!
hey!hey!
I'm ready, hey
我早已準備好了!hey!
Boy come and get me
男孩,上前並俘虜我的心吧
Don't be scared
不必感到恐懼
Show me what you do
向我展示你怎樣能取悅到我吧
Don't you know a girl
難道你不知道女孩子
Like a boy who moves
喜歡主動出擊的男生


Hey! Hey!
hey!hey!
I'm ready, hey
我早已準備好了!hey!
Boy come and get me
男孩,上前並俘虜我的心吧
Don't be scared
不必感到恐懼
Show me what you do
向我展示你怎樣能取悅到我吧
Don't you know a girl
難道你不知道女孩子
Like a boy who moves
喜歡主動出擊的男生


[Jesy]
Get your back off the wall 
不要再貼著牆壁站立了
Don't you get comfortable
為什麼你看起來這麼不自在呢?
Looking so hot
你是如此的性感
I think that I might fall
我認為我有可能已墜入愛河
Feeling like it's my birthday 
我感覺今天就像是我的生日
Like Christmas day came early
仿佛聖誕節提早來臨似的
Just what I want
這就是我所想得到的一切
So when we move
所以當我們後退一步
You move
你亦隨之踏前一步


[All]
I'm ready, hey
我早已準備好了!hey!
Boy come and get me
男孩,上前並俘虜我的心吧
Don't be scared
不必感到恐懼
Show me what you do
向我展示你怎樣能取悅到我吧
Don't you know a girl
難道你不知道女孩子
Like a boy who moves
喜歡主動出擊的男生

arrow
arrow

    ¯`•*♡➸Zoe 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()