close
   
這首我本來不打算翻的,但因為在網上找不到合唱版本的中文翻譯
所以自己獻醜了
翻到一半就後悔,原來lyrics有點關於sex的描述
我不會翻有sex和rap的歌詞啊(對手指~)
不過盡力嘗試了,大家將就點吧...
發現Chris Brown是2013年的feat王者,他的足跡遍佈天下...
但這首我真的很喜歡,有獨唱和合唱的版本
Sevyn Streeter的歌聲有種慵懶的感覺,很特別
但獨唱版本感覺沒有合唱版本突出,反而feat Chris Brown的合唱版本起了化學作用
整首歌感覺很sexy和sweet!!!大推≧∇≦ 
 
  
 
 
 
 
 
 
(獨唱的audio版本)
 
   
 
 
(獨唱的live版本~~~)
 
 
  


[ Sevyn Streeter]:
I love when you pulling up in your jeep
我愛你坐在吉普車上緊急剎車的模樣
Bumping all your beats
盡情讓你的心臟在心腔到處碰撞
Js on
你穿上喬丹牌球鞋(J's=shoes worn by michael jordan)
With your shades on
再戴上墨鏡
Just to bring me something to eat
只是為了帶點我喜歡的吃食給我
You the man up in these streets
你是這幾條街道中最頂端的男人
But when it comes to my heart
但在我內心深處
That don't mean a thing no oh
這些外在因素均是不值一提,噢


[Chris Brown]:
Baby hop in my ride
寶貝,坐上來,讓我載你去兜風吧!
Ooh it's hot as hell outside
噢,外面正是烈日當空
Got the top down
把你的上衣脫掉吧
With the doors closed
再把車門關上
My hand upon your thigh
我的手正在你大腿上遊走
Drive slow ooh
以緩慢速度繼續駕駛,噢
Take your time
慢慢來,不用著急...


[ Sevyn Streeter]:
Every little thing you do, got me feeling some type of way
你所做的每一個小動作,都令我有一種不一樣的感覺
[Chris Brown]:
When you gimme that thunder, you make my summer rain
你就是劃過我生命的那道雷霆,你就是炎炎夏日中天降的甘霖
[Both]:
(Oh oh oh oh oh oh oh) [2x]
(噢,噢,噢,噢,噢,噢,噢)[2x]
Everyday, everyday
每一天皆是如此


And it won't stop
而這份愛情永遠都不會停止
Oh oh
噢,噢
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢
And it won't stop
而我們的心臟也持續為彼此而跳動
Boom boom boom
撲通,撲通,撲通
Oh oh
噢,噢
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢
Yeah


With every single part of me
我的每一部分
My love for you is constantly
對你的愛意都會不會隨年月逝去而減少半分
Forever and ever on repeat, on repeat
反而會恆久不變直至永遠
And it won't stop
而這份愛情永遠都不會停止
Oh oh oh oh
噢,噢,噢,噢
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢


[ Sevyn Streeter]:
I love when we pulling up to the beach
我喜歡當我們駕駛至沙灘
Sand down to my feet
腳掌埋在砂粒之中
Sun down
夕陽西下
Nobody around
四周渺無人跡
That's one hell of a scene
見鬼的!這場景多麼美好
You rocking my body (rock, rock the boat Aaliyah),
我們水乳交融(就像Aaliyah唱的《Rock The Boat》一樣),
Don't it sound familiar?
不覺得這首歌很耳熟能詳嗎?


[Chris Brown]:
And you sound like ah ah aye aye
而你發出ah ah aye aye的呻吟聲(不想翻......)
Looking up in space
抬頭凝視著宇宙
It's just me and my ba-ae
現在這裡只有我和我的寶貝兒
And we feel so amazing
而這種感覺美好得令人讚嘆


[Both]:
Oh oh
噢,噢
All night
整個晚上都如此美妙
Ooh ooh ooh
噢,噢,噢


[ Sevyn Streeter]:
Every little thing you do got me feeling some type of way (way)
你所做的每一個小動作,都令我有一種不一樣的感覺(感覺)
When you gimme that thunder you make my summer rain
你就是劃過我生命的那道雷霆,你就是炎炎夏日中天降的甘霖
(Oh oh oh oh oh oh oh) [2x]
(噢,噢,噢,噢,噢,噢,噢)[2x]
Everyday, everyday
每一天皆是如此


[Both]:
And it won't stop
而這份愛情永遠都不會停止
Oh oh
噢,噢
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢
And it won't stop
而我們的心臟也持續為彼此而跳動
Boom boom boom
撲通,撲通,撲通
Oh oh
噢,噢
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢
Yeah


With every single part of me
我的每一部分
My love for you is constantly
對你的愛意都會不會隨年月逝去而減少半分
Forever and ever on repeat, on repeat
反而會恆久不變直至永遠
And it won't stop
而這份愛情永遠都不會停止
Oh oh oh oh
噢,噢,噢,噢
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢


Everyday, everyday
每一天皆是如此
I can't wait
我已經迫不及待了
You take my breath away from me
你令我難以呼吸
Here's my heart
我的內心世界赤裸裸呈現在你眼前
You got the key
你已得到打開我心扉的那把鑰匙
Put that on eternity
請你好好保存它直至永恆
I love you 'til infinity
我對你的愛是無止境的
Infinity [4x]
亦是無窮無盡[4x]


Everyday
每一天皆是如此
My everything
你是我擁有的一切
And when I think about it
而每當我想起我們之間的愛情
Oh it be making me weak baby
噢,這會令我變得脆弱,寶貝
It won't ever stop
這份愛情永遠都不會停止
My heart won't skip a beat baby
寶貝,我的心臟會持續為你而跳動
And it'll keep going on [5x]
而我們之間的愛情會一直延續下去[5x]


And it won't stop
而這份愛情永遠都不會停止
Oh oh
噢,噢
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢
I'm so in love with you girl
我愛你愛到無法自拔,女孩
And it won't stop
而我們的心臟也持續為彼此而跳動
Boom boom boom
撲通,撲通,撲通
Oh oh
噢,噢
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢
Yeah


With every single part of me
我的每一部分
My love for you is constantly
對你的愛意都會不會隨年月逝去而減少半分
Forever and ever on repeat, on repeat
反而會恆久不變直至永遠
And it won't stop
而這份愛情永遠都不會停止
Oh oh
噢,噢,
Ooh ooh ooh ooh
噢,噢,噢,噢
And it won't stop
而我們的心臟也持續為彼此而跳動


[Chris Brown]:
Say I'm rocking yo body
說出來吧!我們正水乳交融
Rock, rocking yo body (won't stop)
你和我合而為一(永遠不會停止)
Rock, rocking yo body, baby (won't stop)
寶貝,我們已密不可分(永遠不會停止)
Say I'm rocking yo body,
說出來吧!我們正水乳交融
Rocking yo body to sleep
你和我合而為一,雙雙入眠(...下限被刷新了)


[Both]:
And it won't stop boom boom boom
而我們的心臟也持續為彼此而跳動,撲通,撲通,撲通
And it won't stop boom boom boom
而我們的心臟也持續為彼此而跳動,撲通,撲通,撲通


Yeah

 
 

以上只是本人的不負責翻譯
如有錯漏,歡迎留言指正
如果喜歡我的翻譯和推介
不仿留言鼓勵一下我,謝謝

 

arrow
arrow

    ¯`•*♡➸Zoe 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()